fiji!

27 maart 2014 - Nadi, Fiji

Bula allemaal,

Ondertussen ben ik alweer 2 weken op fiji en de tijd gaat veel te snel. Vanuit sydney ben ik naar nadi gevlogen op de 12e. Ik kwam om een uur of 12 aan op het vliegveld waar iedereen werd ontvangen met wat muziek en gezang. Ik verwacht een beetje dat als ik op schiphol aankom over 2 weken er ook een band op me staat te wachten om me toe te zingen.

In nadi eerst ingecheckt in mijn hostel. Daarna maar naar het strand gegaan en daar lekker van de zon genoten tot het ging regenen. De dagen erna zagen er een beetje hetzelfde uit op een onderbreking voor de lunch na.

Op de 15e moest ik vroeg opstaan want ik ging eiland hoppen voor 12 dagen. In de haven op de grote catamaran gestapt. Na een half uurtje was het eerste eiland al in zicht. Omdat de catamaran te groot is om ergens aan te leggen word je van de boot gehaald met een kleine speedboot. Op south sea island lekker in de zon gelegen en zo min mogelijk gedaan. De dag erna ben ik een zeiltocht gaan maken waarbij we bij cast away island (van de film) hebben aangelegd voor snorkelen en lunch. Snorkelen is echt super hier. Er zijn zoveel vissen en koraal te zien met alle kleuren van de regenboog. Na de lunch zijn we nog naar een dorpje geweest en daar hebben we even rondgelopen.

Elke 2 dagen verander ik van eiland. Het volgende eiland is wayalailai island waar ik 2 dagen echt helemaal NIKS heb gedaan buiten snorkelen en slapen op het strand in een hangmat. Heerlijk.

Op het volgende eiland, naviti, waren een hoop leuke mensen met wie de dagen zo voorbij waren. Elke avond werd hier muziek gespeeld en waren er spelletjes.

Op matacawalevu island waren er helemaal geen mensen op 3 stelletjes na en heb ik 2 dagen in mijn eentje gezeten en daardoor 5 boeken gelezen.... het eiland was wel echt heel mooi met een mega lang strand en prachtig blauwe zee waar je ook weer goed kon snorkelen.

Blij dat ik weer naar het volgende eiland kon kwam ik aan op drawaqa island. Hier stond zoals op elk eiland de staff te wachten met gitaren en ukeleles. Barefoot lodge was echt onwijs mooi en ik sliep in hutje op het strand. Paradijs!

Het laatste eiland was beachcomber island. Dit is het party eiland van fiji en dat heb ik geweten. Tot in de late uurtjes was er een leuk feestje op het strand. De accommodatie was wat minder aangezien er een dorm was met 150 bedden. Gelukkig sliep ik aan de buitenkant en was het niet zo druk.

Gisteravond de boot terug genomen naar nadi. In het hostel eerst een warme douche genomen want warm water kennen ze niet op de eilanden en elke dag een koude douche word ook wel vervelend na een paar dagen. Na de douche gegeten met de rest van de mensen. Nu ben ik aan het wachten tot de dag voorbij is en ik tim morgen kan ophalen van het vliegveld. Jippie!

Als ik thuis ben zal ik nog een keer wat schrijven over de laatste 2 weken en dan zit het er alweer op. De tijd is echt super snel gegaan....

Liefs!