Nog 5 weken

19 september 2013 - Wateringen, Nederland

Bijna 50.000 kilometer per vliegtuig, bus en trein door Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji. Vanaf 24 oktober zal ik een half jaar lang deze landen bezoeken en er hopelijk een hoop leuke dingen gaan meemaken.

Mijn reis begint uiteraard in Nederland, ongeveer een jaartje geleden. Na 6 jaar studeren leek het me wel leuk om wat van de wereld te zien, maar omdat de studie nog niet was afgerond eerst maar is kijken waar ik heen wilde. Die keus was vrij snel gemaakt, DOWN UNDER natuurlijk. Australië stond langer op mijn lijstje van landen die ik graag nog eens zou bezoeken en waarom zou je daar dan niet gelijk Nieuw-Zeeland en Fiji aan vast plakken. Na het bekijken van verschillende tickets eindelijk een ticket gevonden dat mij op al mijn bestemmingen gaat brengen voor een leuk prijsje. Helaas ben je er dan nog niet, want er moest nog veel geregeld worden. Zo moest ik een visum aanvragen voor Australië, een backpack aanschaffen (leuk afstudeercadeautje) en een creditcard aanvragen. Natuurlijk moest ik ook al gaan kijken wat ik allemaal wilde gaan zien en doen. Vooral in Australië is dat een hele opgave, want er zijn zoveel leuke dingen om te zien/doen! Het liefst zou ik ze allemaal gaan bekijken en beleven, maar daar heb ik het geld en de tijd niet voor, dus er moesten keuzes gemaakt worden.

Mijn reis zal beginnen in Sydney, waar ik ongeveer 1,5 week blijf. Hierna vertrek ik voor een klein weekje naar de Blue Mountains en vanuit daar zal ik doorreizen in de richting van Melbourne waar ik op 29 november alweer in het vliegtuig stap om Nieuw-Zeeland te gaan bekijken. In Nieuw-Zeeland staat eerst het Zuidereiland op het programma, waarna ik vlak voor oud en nieuw mijn ouders zal ontmoeten in Wellington om met hun het Noordereiland te gaan verkennen. Op 10 januari zwaai ik ze weer uit en blijf ik nog 2 dagen alleen in Auckland. Hierna stap ik ook weer in het vliegtuig om terug te keren in Australië, waar ik in 2 maanden van Cairns naar Sydney ga reizen en waar ik onderweg allemaal leuke dingen ga doen. Denk hierbij aan een surfcursus, een cowboycursus, zeilen op de Whitsunday's en het bezoeken van Fraser Island. Op 12 maart stap ik weer in het vliegtuig om een bezoek te gaan brengen aan Fiji, waar ik me vooral ga bezighouden met eiland hoppen en genieten van het (hoop ik) mooie weer! Op 10 april staat mijn vliegtuig weer te wachten die me via Hong Kong naar huis brengt, waar ik op 11 april aan zal komen.

Ik ga proberen om regelmatig een verslagje te plaatsen van alle leuke dingen die ik ga meemaken en ik hoop dat jullie deze met veel plezier zullen gaan lezen.

Groetjes,

Renske