Airlie Beach, Rockhampton, Hervey Bay, Rainbow Beach en Fraser Island

7 februari 2014 - Noosa Heads, Australië

Hallo allemaal,

Vorige keer dat ik mijn blog schreef was ik in Townsville. Op donderdag heb ik gewinkeld met een meisje uit mijn kamer, ik heb alleen een nieuwe bikini gekocht, maar we hebben de hele dag rondgelopen in het winkelcentrum. Op vrijdag werd ik pas laat wakker en ik wilde die dag naar het strand gaan, maar zodra ik naar buiten ging veranderde ik van gedachte want het was echt ontzettend heet. Ik heb toen maar een rondje door het centrum gelopen, waar overigens echt helemaal niks te beleven is, en ben toen terug gegaan naar het hostel waar ik lekker een middagje heb doorgebracht met lezen in de tuin en in mijn kamer.

Op zaterdag heb ik de bus gepakt naar Airlie beach, want ik zou een tripje gaan maken op de Whitsundays op dinsdag. Toen ik in Airlie beach aankwam, was het nog wel aardig weer en heb ik dus even lekker gezwommen in het zwembad. Helaas was het weer toen ik op zondag wakker werd een beetje veranderd. Het regende pijpenstelen. Omdat de temperatuur nog steeds best aardig was ben ik met 2  andere naar de lagoon gegaan, want je kunt hier nog steeds niet in de zee zwemmen vanwege de kwallen en andere rare beesten. De rest van de dag heb ik doorgebracht met lezen en spelletjes spelen in het hostel. Ook op maandag was dat een beetje de orde van de dag. Ik moest eigenlijk inchecken voor de trip op dinsdag maar omdat er een cycloon aankwam was die geannulleerd... Geen Whitsundays dus deze week. Ik kon wel de data veranderen en dat heb ik dus maar gedaan, dus ik hoop nu op 4 maart op een boot te stappen en 3 dagen te gaan genieten van zon, zee, strand, het great barriere reef en wildlife. Omdat ik niet tot en met vrijdag in Airlie beach wilde zitten heb ik de bus geboekt naar Rockhampton in de hoop dat het daar wat beter weer is en om wat tijd te doden. Op woensdag heb ik dus de bus genomen naar Rockhampton. Daar kwam ik pas ’s avonds laat aan omdat de bus 2 uur te laat was. Eigenlijk niet zo heel erg, want daardoor kreeg ik het aantal kilometers terug dat ik eigenlijk had moeten betalen.

Op donderdag ben ik naar een cultureel centrum geweest en daar heb ik geprobeerd met een boomerang te gooien, wat best moeilijk is, maar na een aantal keer kreeg ik het voor elkaar om hem terug te laten komen. Het was een goede beslissing om naar Rockhampton te komen, want er gaan geen bussen meer vanuit Airlie beach richting Rockhampton omdat alle wegen zijn overstroomd. Na een nacht zonder veel slaap in de bus gestapt naar Hervey Bay. Daar was het weer iets beter en kon ik op zaterdag dus lekker een potje tennissen en een stuk wandelen langs de kust. Op zondag was het nog steeds erg lekker weer en heb ik eerst een tijdje gezwommen en heb daarna een fiets gehuurd om een stuk te gaan fietsen. Dat was erg leuk, alleen wel een beetje warm. ’s Avonds mijn tas weer ingepakt, want om maandag moest ik de bus weer hebben naar Rainbow Beach.

In Rainbow beach heb ik lekker in het zwembad gelegen, want er is verder echt geen klap te doen daar. Op dinsdag zou ik echter naar Fraser Island gaan en ik moest dus mijn kleine rugzak inpakken. Dat heb ik ’s avonds gedaan en daarna nog even geluisterd naar de karaoke van andere mensen...

Op dinsdagochtend werd ik om 8 uur opgehaald met een bus om naar Fraser Island te gaan. De buschauffeur bracht ons het eerste stuk van de reis naar de andere bus, met welke we de rest van de 3 dagen zouden doorbrengen. De eerste buschauffeur had allemaal interessante verhalen, waaronder eentje over de toiletten... Ze hebben die de laatste jaren vervangen omdat bij de oude toiletten methaan opgebouwd werd en mensen zichzelf hadden opgeblazen als ze nog even een sigaretje gingen roken.... Dat was het eerste wat hij ons vertelde dus dat was een beetje gek. De buschauffeur bracht ons naar Lake McKenzie, waar we lekker konden zwemmen en waar we een lekkere lunch gegeten hebben. Na Lake McKenzie gingen we met de andere bus naar een of andere bron waar je water uit kon drinken en hebben we een regenwoud tocht gemaakt. Dat was wel leuk, vooral omdat iedereen elkaar een beetje bang zat te maken als er weer even wat ritselde in de bosjes. ’s Avonds hebben we een lekker all you can eat buffet gegeten en heb ik nog wat gedronken met wat andere meisjes in het resort.

Op woensdag vertrokken we weer om half 8 na een uitgebreid ontbijt. We zijn eerst richting een scheepswrak gegaan, vanaf waar je met een vliegtuigje nog een rondje kon maken over het eiland. Dat heb ik niet gedaan want dat was een beetje duur. Na het scheepswrak zijn we richting de Champagne Pools gegaan, waar helaas geen echte Champagne in zit, maar waar je wel lekker kon zwemmen. Op de weg terug zijn we Indian Head opgelopen met de hoop wat wildlife te spotten. Rondom Fraser Island hebben ze walvissen, een heleboel haaien (dus weer niet in de zee zwemmen) en dolfijnen. Na India head hebben we Eli Creek bezocht. Dit is een heeeeeeeeeel koud stroompje waar je lekker in kunt drijven tot je bij het strand uitkomt. In het resort hebben we nog even gezwommen in het zwembad maar dat was een beetje koud dus zijn we maar gaan eten. Ook nu hadden we weer een all you can eat buffet en ik denk dat ik na deze dagen 3 weken niet hoef te eten.

Op donderdag vertrokken we om 8 uur. Helaas was het weer een beetje slechter geworden en regende het heel hard. Gelukkig gingen we toch weer zwemmen en maakte dat dus niet echt uit. WE zijn eerst naar lake Birrabeen geweest en daar hebben we paddleborden gedaan, wat overigens echt vet moeilijk is. Na de lunch (weer all you can eat....) zijn we naar Lake Wabby gewandeld wat 45 minuten lopen was. Daar aangekomen was het echter wel super mooi. Het meer ligt in een soort kuil en overal omheen is zand dat allemaal verschillende kleuren heeft. Super vet en het water was lekker warm. Helaas moesten we daarna alweer terug met de bus naar Rainbow beach en moesten we Fraser weer gedag zeggen. ’s Avonds heb ik nog wat gegeten met wat mensen van de tour en wat gedronken.

Vanmorgen heb ik de bus genomen naar Noosa en daar ben ik nu net aangekomen. Vanmiddag ga ik nog even een wandeling maken en ik ben aan het wachten tot de was klaar is.

Volgende keer weer meer!!

Liefs !!

Van reisblog naar fotoboek