Byron Bay, Surfen, Brisbane, Airlie Beach, Brisbane (again....) en Sydney

11 maart 2014 - Sydney, Australië

Hallo allemaal,

Vorige keer dat ik mijn blog schreef was ik in Byron Bay aan het wachten op mijn surfkamp. Op maandag ochtend werd ik al vroeg opgehaald om met de bus richting spot x te vertrekken waar ik tot en met vrijdag zou blijven om te leren surfen. Gelijk na aankomst werden we al verwacht voor onze eerste les. Ik had al een paar keer gesurfd en wist gelukkig nog wel een beetje hoe het moest en ik kon dus ook al gelijk opstaan in de eerste les, jippie!!! De rest van de week hadden we 's ochtends vroeg elke keer les, beginnen om 7 uur dus je bed uit om 6 uur ontbijten en naar het strand. Wel vet om de zonsopgang te kunnen zien elke ochtend. 's Middags hadden we expression sessions wat betekende dat de surfinstructeurs wel aanwezig waren maar eigenlijk ook vooral zelf aan het surfen waren en wij dus ook onze skills konden oefenen. 's Middags is het surfen echter een stuk minder leuk omdat er dan altijd een hele rare wind staat waardoor het moeilijk is om een goede golf te vinden. Aan het eind van de week was iedereen in staat om een paar hoge 'green' waves te nemen wat echt een mega vet gevoel is als dat lukt. Op vrijdag middag werden we weer terug gebracht naar Byron Bay waar ik nog een nachtje heb geslapen om vervolgens weer op de bus te stappen richting Brisbane. Op zondag vloog ik namelijk weer terug naar Airlie Beach voor poging 2 van de whitsundays!

In Airlie beach heb ik eerst een middagje lekker bij de lagoon gelegen en op maandag heb ik een beetje in de tv kamer gehangen bij mijn hostel en gewacht op Ella. Ik had haar ontmoet op cowboycursus en we zitten op dezelfde boot :D

Op dinsdagmiddag vertrok onze boot. We hebben eerst een stuk gevaren tot we in een baai kwamen waar we konden snorkelen en onze  skills konden doen voor het duiken van de komende dagen. 's Avonds zijn we bij zonsondergang weer verder gevaren en waren er dolfijnen rondom de boot, super vet!!

Op woensdag zijn we naar het outer reef gevaren en dit was en zware tocht voor de meeste. De helft van de boot hing kotsend over de reling, lekker dan... Eenmaal aangekomen bij het outer reef heb ik lekker gesnorkeld en daar kon je echt super veel vissen zien en natuurlijk het mooie koraal. Helaas voor de meeste mensen moesten we de tocht ook weer terug en de zee was niet rustiger geworden dus ook deze keer hingen er veel mensen over de reling.

Op donderdag heb ik 's ochtends een duik gedaan, maar het zicht was niet zo goed helaas, maar toch leuk om een keer gedaan te hebben. 's Middags hebben we heerlijk op whithaven beach gelegen en daar zijn super veel foto's gemaakt. Tegen zonsondergang zijn we naar een uitkijkpunt gelopen vanwaar je echt super uitzicht had over whithaven beach. Daarna voor een groot deel al weer terug gevaren richting Airlie Beach.

Vrijdagochtend kwamen we al super vroeg aan bij de haven. Het weer was niet echt super en dus heb ik weinig gedaan deze dag. 's Avonds was er nog een feestje waarbij een hoop mensen van de boot ook nog waren dus dat was erg gezellig.

Zaterdag ochtend ben ik terug gevlogen naar Brisbane waar ik 's middags nog even ben gaan winkelen. Op zondagmiddag had ik om 5 uur de bus naar Sydney die de volgende ochtend om half 10 aankwam. Gelukkig heb ik bijna de hele reis geslapen en ik was dus niet zo heel erg moe. Ik heb 's middags lekker in het park in het gras een boekje gelezen en dat is wat ik vandaag ook heb gedaan. Ik heb net mijn tas ingepakt, want mijn avontuur in Australie zit er op.... Morgen ochtend om half 7 vlieg ik naar Fiji.

Liefs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nienke:
    11 maart 2014
    heee Renske heel veel plezier in Fiji!!!! Geniet ervan :D
  2. Pa:
    11 maart 2014
    Heel gaaf wat je allemaal doet. Heel veel plezier op je volgende eilanden!