mangawhai, paihia, Cairns, magnetic island en Townsville

23 januari 2014 - Townsville City, Australië

Hallo allemaal

Vorige keer dat ik een verhaal schreef was ik aan het wachten op het vliegveld. Toen alice was aangekomen zijn we een auto gaan huren om het gebied boven auckland te gaan verkennen. In mangawhai hadden ze nog wel een bed over voor de nacht dus daar zijn we maar gebleven. De volgende ochtend weer in de auto gestapt en langs de westkust omhoog gereden naar paihia. Dat was een leuk stadje aan de zee. De dag erna alweer terug naar auckland want ik moest op zondag ochtend vroeg het vliegtuig hebben naar cairns. In cairns was het lekker warm en het regende er ook behoorlijk hard want het is wet season. In mijn hostel had ik gratis wifi en dus ben ik weer helemaal bij met wie is de mol.

Op dinsdag ben ik met de kabelbaan omhoog gegaan naar kuranda. Dit is een klein dorpje dat eigenlijk uit allemaal kleine marktjes bestaat. Daar heb ik me een paar uur vermaakt voor ik met de scenic trein weer naar beneden kon. 'S avonds ben ik met mijn kamer genootjes naar de bioscoop geweest. Dat was erg gezellig.

Woensdag heb ik een tour door de stad gemaakt zodat ik een beetje een idee heb hoe cairns eruit ziet. 'S avonds met mijn kamer genootjes bij gilligans gaan eten. Hier kun je voor 7 dollar wat te eten en drinken krijgen en hoef je dus niet te koken. Jippie!

Donderdag ben ik een dagje naar de lagoon geweest. Dit lijkt een beetje op een zwembad maar ze hebben een strand gemaakt waar je lekker kunt liggen. Je kunt hier niet in de zee zwemmen omdat er haaien, krokodillen en kwallen zitten. Die kwallen zitten helemaal tot aan brisbane. Dus zwemmen moet je in lagoons doen die heel veel steden hebben aangelegd.

Vrijdag werd ik al vroeg opgehaald want ik ging naar de tablelands. Daar vind je allemaal watervallen en kun je van natuurlijke glijbanen glijden. Super leuk alleen heeft het de hele dag geregent en was het dus best wel koud.

Zaterdag was het super mooi weer en dus heb ik heel de dag bij de lagoon gelegen. Veel meer wilde je ook niet doen vanwege de hoge luchtvochtigheid. 'S avonds mijn tas weer ingepakt want zondag vertrok ik naar magnetic island waar ik de hele middag lekker in het zwembad heb gelegen.

Maandag heb ik een ticket voor de bus gekocht zodat ik het eiland kon bekijken maar er was niet zoveel te zien en het was veel te heet. 'S middags dus maar weer lekker bij het zwembad doorgebracht.

Dinsdag ochtend heb ik eerst super lang in bed gelegen en daarna ben ik richting het zwembad gegaan. Alweer... Bij het hostel zat een koala opvang centrum en daar ben ik naartoe geweest. Je kon er schildpadden, kaketoes, slangen, een krokodil en natuurlijk een koala vasthouden. Dat heb ik dus allemaal maar gedaan. 'S avonds mijn tas weer ingepakt en nog wat gedronken in de bar met 2 meisjes die ik die dag had ontmoet.

Woensdag heb ik de ferry genomen naar Townsville en heb ik lekker tennis gekeken in mijn kamer met airco.

Nu ben ik nog steeds in Townsville en ik lig nog in bed. Lekker lui. Vandaag ga ik de stad maar even bekijken en zien of er wat te beleven is.

Liefs!