De eerste dagen

27 oktober 2013 - Sydney, Australië

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit verhaal vanuit mijn kamer in Sydney, waar ik vrijdagavond lokale tijd om 23.00 uur ben aangekomen.

P1020748

Na een vlucht van 24 uur, met 3 uur overstap op Hong Kong, was ik blij toen ik mijn tas kon neergooien en een douche kon nemen. De vluchten zijn allebei goed verlopen al duurde vooral de 2e vlucht erg lang. Vanaf het vliegveld moest ik nog naar mijn hostel en dat doe je dan natuurlijk met het openbaar vervoer. Gelukkig bevind mijn hostel zich op het centraal station en was het nog geen 15 minuten met de trein. In het hostel aangekomen heb ik eerst mijn spullen neergegooid en ben ik gaan douchen. Na het douchen maar gelijk naar bed ook al was slapen wel een beetje lastig. Het is hier immers 9 uur later en mijn lichaam dacht dus dat het ergens in de middag was... Wat ook niet erg meehielp was dat mijn kamergenootje uit Frankrijk ook net binnen was gekomen van haar werk en het nodig vond om daarna tot 3 uur 's nachts te skypen met huis... Waarna ze vervolgens wel van ons verwacht dat wij 's ochtends muisstil zijn tot zij ook klaar is om op te staan (zo rond een uur of 11...). Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar dat begrijpt ze niet zo goed.

Gister (zaterdag) was ik al vroeg wakker vanwege de jetlag. Om half 8 zat ik al aan het ontbijt en ik was eigenlijk de enige. Verder lag iedereen nog lekker in bed. Na het ontbijt heb ik maar even gezorgd voor internet op mijn computer wat helaas niet gratis is. Omdat er nog steeds niemand op was gestaan ben ik maar in mijn eentje op pad gegaan. In mijn lonely planet van oost australie stond een mooie wandeling om te maken in Sydney, dus dat heb ik maar gedaan. Hierbij ben ik langs bijna alle bezienswaardigheden gekomen en eindigde ik bij het opera house. Onderweg kwam ik door de botanische tuinen en hier lopen en vliegen allemaal vogels rond, zoals ibissen en kookaburra's.

P1020728    P1020742

Vanuit de botanische tuinen had je een mooi uitzicht over het opera house en de harbour bridge. 's Middags heb ik maar wat boodschappen gedaan en heb ik een boek moeten kopen, want mijn e-reader is stuk... Heeeeel vervelend want ik moet er wel de rest van de tijd mee lopen sjouwen. 's Avonds bleek dat ik weer een nieuw kamergenootje had. Ze komt uit Taiwan en heet Paige. Gelukkig is dit meisje wel heel erg aardig. Ze vroeg dan ook gelijk of ik morgen mee wilde om wat leuke dingen te doen in de stad. Omdat ik toch nog wel moe was ben ik op tijd naar bed gegaan.

P1020737P1020736P1020732

Vanmorgen was ik alweer redelijk vroeg wakker. Gelukkig was ik dit keer niet de enige, dus na het ontbijt ben ik samen met Paige en nog 2 andere mensen uit Taiwan de stad in gegaan, na met nog een Duitse jongen, Tobias, te hebben afgesproken om 's middags mee te gaan met een gratis toer door de stad. De Taiwanezen wilden erg graag naar de markt en Madame Tusseau dus dat hebben we maar gedaan. 's Middags zijn we dus mee geweest met een gratis toer door de stad. We zijn ongeveer 2 uur onderweg geweest, beginnend bij Town Hall en eindigend bij de Harbour Bridge en hebben alle mooie gebouwen in Sydney gezien.

P1020774   P1020776

Het meisje dat de toer deed kon erg leuk en ook heeel veel vertellen en het was super interessant. Bij de toer ben ik nog een Duits meisje tegengekomen en met haar ga ik morgen waarschijnlijk naar het aquarium, omdat het morgen niet zo heel erg mooi zou worden. Woensdag heb ik met Tobias afgesproken om met de ferry naar Manly beach te gaan en daar een wandeling te maken.Dinsdag weet ik nog niet precies wat ik ga doen, maar er zijn een hoop musea in de stad waarvan ook een heel groot deel gratis is dus misschien dat ik wel wat musea ga bezoeken.

Dat was het even voor nu!

Liefs!

P.S. Ik heb geen internet op mijn mobiel (nog niet want ik ga morgen maar even een simkaartje kopen) dus whatt's appjes komen niet aan...